12 februari 2012

Lite skillnad

Egentligen inga stora skillnader mellan Österrike och Sverige, det ser typ likadant ut, människorna ser likadana ut och det luktar likadant. Kanske kretsar hela mitt universum runt Sverige i allmänhet och Landskrona i synnerhet men är inte alla dumma i huvudet och är inte Sverige världens bästa land. Här hatar dom att prata engelska, varför, det vet jag inte. Österrikarna gillar inte att stå i raka köer utan man står där man står liksom. Överallt finns skyltar med regler, på restauranger hittar jag en skylt vid dörren där det står att man endast tar kontanter, vid bordet en skylt om att gå fram till baren för att beställa, vid klädhängaren en skylt om ansvar, på toan en skylt om låset, på väg ut en skylt om betalning. Dom gillar sina skyltar österrikarna.

Snart checkar vi ut från vårt hotell och ska bruncha med herr och fru Lazic sen blir det taxi till flygplatsen och hem. Kommer vara skönt att komma hem, börjar känna mig krasslig och behöver verkligen sova i min egen säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar